[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no” woodmart_inline=”no”]روز جهانی شکلات هر ساله در ۱۶ تیر (۷ ژوئیه) جشن گرفته می شود. این مناسبت در بین مردم به عنوان روز جهانی شکلات یا روز شکلات نیز شناخته می شود. این روز برای بزرگداشت شکلات برگزار می شود و دوستداران شکلات در سراسر دنیا از انواع مختلف شکلات ها در این روز لذت می برند.

همچنین مردم با اهدای شکلات به عزیزانشان این روز را جشن می گیرند. انواع مختلفی از شکلات ها وجود دارد و تقریباً بین بیشتر افراد محبوبیت دارند. شکلات علاوه بر اینکه فوق العاده خوشمزه است، فواید مختلفی نیز برای سلامتی دارد.

ما به شکلات دوستان عزیز و به مناسبت این روز پیش بند های متنوع و زیبای فرم پوش را تقدیم نگاهتان میکنیم که با کلید کردن بر روی آن می توانید از پیش بند های ما دیدن کنید.

چرا روز شکلات جشن گرفته می شود؟

سال ۱۵۵۰ در چنین روزی شکلات برای بار اول وارد اروپا شد، سال ۲۰۰۹ برای بار اول در این روز جشن گرفتند. در این روز، علاقه مندان به شکلات از خوردن انواع مختلف شکلات لذت می برند و یا با آن چندین دسر مانند کیک، شیرینی، شکلات داغ یا موس شکلات و … درست می کنند. جدا از آن، به عزیزانشان شکلات های مورد علاقه خود را هدیه می دهند تا به آن ها بگویند که چقدر خاص هستند.

روز جهانی شکلات

فواید شکلات برای سلامتی

طبق نتایج مطالعات اخیر دانشمندان آنتی اکسیدان های موجود در شکلات تلخ باعث کاهش فشار خون، کاهش خطر لخته شدن خون و افزایش گردش خون در قلب می شوند، بنابراین خطر سکته، بیماری عروق کرونر قلب و مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

۷ مزیت ثابت شده شکلات تلخ در سلامتی

  • بسیار مغذی
  • منبع قدرتمند آنتی اکسیدان ها
  • جریان خون و فشار خون پایین را بهبود می بخشد
  • خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد
  • از پوست شما در برابر خورشید محافظت می کند
  • می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد

فواید شکلات تلخ برای سلامتی

پیشنهاد تهیه دسر به مناسبت روز جهانی شکلات

کوکی های شکلات چیپس

مواد لازم

  • ۱ فنجان کره نرم شده
  • ½ فنجان پودر قند
  • ۱ فنجان شکر قهوه ای
  • ۲ تخم مرغ بزرگ
  • ۲ قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • ۳ فنجان آرد
  • ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۲ فنجان چیپس شکلات

طرز تهیه

در یک کاسه کره، پودر قند را با هم ترکیب کنید. تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه و هم بزنید. سپس عصاره وانیل را اضافه کنید.

در یک ظرف جداگانه، آرد، نمک، شکر قهوه ای و جوش شیرین را اضافه و هم بزنید. مواد موجود در کاسه قبلی را به این ظرف اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. شکلات های چیپسی را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید. بر روی سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید. مواد آماده شده را در یک قیف بریزید و با فاصله ۳ تا ۵ سانتی متری از هم در سینی فر بچینید. سینی فر را در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید.

کوکی شکلاتی شما آمادست.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

روز شکلات در صنایع پوشاک فرم پوش

وقتی شکلات را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید، طعم بهتری دارد. روز جهانی شکلات مبارک!

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”11626″ img_size=”700×600″ style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeInDown” parallax_scroll=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”11630″ img_size=”700×600″ style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeInDown” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”11629″ img_size=”700×600″ style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeInDown” parallax_scroll=”no”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”11627″ img_size=”700×600″ style=”vc_box_rounded” css_animation=”fadeInDown” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″ woodmart_hide_extra_small=”0″][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_column_text text_larger=”no”]

مشاهده انواع پیش بند ضد آب

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space woodmart_hide_large=”0″ woodmart_hide_medium=”0″ woodmart_hide_small=”0″ woodmart_hide_extra_small=”0″][/vc_column][/vc_row]

3 دیدگاه در “روز جهانی شکلات مبارک

  1. میلاد مساوات گفت:

    ما اومدیم که توی صنعت لباس کار و فرم ادرای شماره یک آسیا باشیم

  2. پریسا رضایی گفت:

    ممنون از اشتراک گذاری این مطلب. شکلات جذابترین خوراکی دنیاست 🤩

    1. میلاد مساوات گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *