مدرک آشپزی

مدرک آشپزی در واقع، یکی از حیاتی‌ترین چیزها برای افرادی محسوب می‌شود که به آشپزی و آموزش آشپزی علاقه دارند و می‌خواهند در این جهت بسیار حرفه‌ای شوند و یک مدرک معتبر آشپزی برای اثبات هنر و خلاقیت خود داشته باشند. از آنجایی که بسیاری از بیماری‌ها از نداشتن علم درباره شیوه صحیح غذا خوردن یا ترکیب غذاهای غیر اصولی است، سرآشپزان باید با دانشی که دارند سعی کنند نیازهای روحی و جسمی افراد را از طریق برقرار کردن تعادل بین مواد غذایی برای آن‌ها فراهم کنند و علم خودشان را از هر طریقی به افراد جامعه انتقال دهند تا بتوانند در سلامت کامل زندگی کنند.

 

معرفی ۵ دانشگاه برتر آشپزی در دنیا برای اخذ مدرک آشپزی

از آنجایی که دانشگاه‌های آشپزی مکان‌های خیلی خوب و مهمی برای یادگیری و فرا گرفتن مهارت و دانش آشپزی هستند؛ خیلی مهم و ضروری است که سرآشپزان علم و مهارت خود را در دانشگاه‌های برتر آشپزی در دنیا کسب کنند و از این طریق بتوانند مدرک آشپزی خود را اخذ کنند. در ادامه می‌خواهیم ۵ دانشگاه برتر آشپزی دنیا را به شما معرفی کنیم.

 

۱.    مدرک آشپزی دانشکده هنرهای زیبایی (Auguste Escoffier)

این دانشکده بعد از معروف شدن به نام Auguste Escoffier شهرت پیدا کرد که توانست غذاهای به روز و مدرن فرانسوی و Cordon Bleu را تغییر دهد. قابل ذکر است که بدانید این دانشکده مهارت‌ها و تکنیک‌های اوگوست اسکوفیر را درس می‌دهد.

۲.    مدرک آشپزی دانشکده Castello di Vicarello

این دانشکده در اصل یک هتل و قلعه در توسکانی است که دوره‌هایی حرفه‌ای مانند درس‌های حرفه‌ای پخت و پز، آموزش هنر پاستا، پخت نان و شیرینی‌سازی و…. را به فراگیران خود ارائه می‌دهد و در کنار آموزش آشپزی اقامت را نیز به آن‌ها ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید برای گرفتن مدرک آشپزی از محل اقامت نیز برخوردار باشید، این دانشکده برای شما مناسب است.

 

دریافت مدرک آشپزی

۳.    مدرک آشپزی موسسه آشپزی آمریکا در گریستون

این موسسه علاوه ‌بر ارائه برنامه‌های کاربردی به دانشجویان، بر کارآموزی نیز تاکید بسیار دارد. این موضوع به این نکته اشاره دارد که یعنی شما علاوه ‌بر یادگیری فنون و مهارت‌های آشپزی به صورت شفاهی و کتبی، به صورت عملی نیز می‌توانید پخت و پز را انجام دهید تا آموزش آشپزی را به بهترین شکل ممکن برای کسب مدرک آشپزی فرا بگیرید.

 

۴.    مدرک آشپزی دانشگاه تغذیه Hattori

چهارمین مورد از ۵ دانشگاه آشپزی برتر در دنیا، دانشگاه تغذیه Hattori است که در کشور ژاپن توسط Yukio Hattori ساخته شده است. او یک سرآشپز معروف و مشهور است که با عنوان مرد آهن شناخته می‌شود. فراگیران آشپزی از این فرصت بهترین استفاده را می‌کنند تا بتوانند برای به وجود آوردن و همچنین ارائه دادن شاهکارهای منحصر به فرد به مهمانان و بازدیدکنندگان قدمی مثبت برداشته باشند.

اگر می‌خواهید در دانشگاهی پر از علم و تجربه مدرک آشپزی بگیرید، دانشگاه تغذیه Hattori انتخابی بسیار شایسته برای شما است. این دانشگاه از آنجایی که تحصیلات رژیمی را فراهم می‌کند، به یکی از مشهورترین مدارس آشپزی در آسیا شناخته شده است. ضمن آنکه ابتدا در سال ۱۹۳۹ تحت عنوان مدرسه تغذیه توکیو تاسیس شد، اما بعد از گذشت مدت‌ها به دانشگاه مبدل گشت که آن را به عنوان ترکیبی از دنیای آشپزی سنتی و مدرن می‌شناسند.

 

دانشگاه های معتبر آشپزی جهان

۵.    مدرک آشپزی دانشکده هنرهای معاصر کالج کندال (College Kendall)

دانشکده کالج کندال توانسته از بین ۱۰ موسسه آشپزی در جهان، رتبه اول در مدارس پخت و پز را از آن خود کند. دانش آموزانی که مدرک آشپزی خود را از این دانشکده می‌گیرند، اکثرا از موفقیت بسیار زیاد و کارآمدی برخوردار هستند که می‌توانند حرف اول را در موسسات آشپزی و رستوران‌های برتر و مطرح دنیا بزنند.

این دانشکده توانسته در ایالات متحده آمریکا و همچنین در سراسر جهان افتخارات و جایزه‌های متعددی کسب کند. این دانشکده نسبت به رقبای خود از شهرت و معروفیت زیادی برخوردار است و تنها دغدغه و هدف آن، نوآوری‌های منظم و پی‌در‌پی برای صنعت غذا و نوشیدنی است.

 

 

جمع بندی

باتوجه به مطالب این مقاله اگر شما هم یکی از افرادی هستید که به فرا گرفتن هنر آشپزی علاقه دارید و گرفتن مدرک آشپزی هدفی مهم برای شما است، می‌توانید در یکی از این دانشگاه‌ها درس بخوانید و مهارت لازم را کسب کنید یا می‌توانید از مطالب و اطلاعات آن در جهت بیشتر شدن علم آشپزی خود استفاده کنید.

به هر حال صنعت آشپزی و پخت و پز بر استعداد و تجربه متکی است؛ اما شما می‌توانید با یک آموزش عالی و همچنین اخذ گواهی آشپزی از یک دانشگاه معتبر، با بهترین و حرفه‌ای‌ترین سرآشپزها نیز به رقابت بپردازید.

2 دیدگاه در “۵ دانشگاه معتبر آشپزی در دنیا

  1. مینا گفت:

    آشپزی واقعا کار دلچسبیه. کارگاه های داخلی هم معرفی کنین لطفا

    1. فرمپوش گفت:

      حتما 🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *