۵  رستوران مشهور دنیا را در مجله فرمپوش بشناسید

اگر از توریست‌های علاقه‌مند به غذای خوش‌طعم و لذیذ هستید، باید رستورا‌ن‌های مشهور دنیا را بشناسید و در طی سفرهای خود به کشورهای مختلف، از آن‌ها دیدن کنید.

این رستوران‌ها با توجه به نوع پخت غذا و طعم نهایی آن رتبه‌بندی می‌شوند. البته ظاهر و فضای کلی آن‌ها نیز تا حدی مورد توجه است. در رستوران‌های لوکس هزینه‌ی زیادی برای هر پرس غذا پرداخت می‌شود و همه‌ی افراد توانایی پرداخت آن را ندارند. ما در ادامه به بررسی ۵ رستوران برتر دنیا می‌پردازیم.

 

رستوران گرانیوم دانمارک

رستوران گرانیوم دانمارک

رستوران گرانیوم (Geranium) در شهر کوپنهاگن دانمارک قرار دارد و رتبه‌‌ی اول بهترین رستوران‌های دنیا را کسب کرده است.

این رستوران کمی با مرکز شهر فاصله داشته و روی پشت‌بام استادیوم قرار گرفته است. شاید به‌نظرتان مکان جالب و زیبایی نباشد، اما طراحی داخلی و لوکس رستوران با اولین نگاه نظر شما را کاملا عوض می‌کند.

طراحی آشپزخانه‌ی باز در سالن غذاخوری باعث دیده شدن کارکنان در حین طبخ غذا باشد. این موضوع در دیده شدن مهارت آن‌ها بسیار موثر است.

منوی غذایی در رستوران گرانیوم کوپنهاگ شامل ۲۵ نوع شیرینی، غذا و اسنک‌های متفاوت است. البته این منو با توجه به فصول مختلف تغییر می‌کند. همچنین در قسمت بار این رستوران انواع نوشیدنی و آب‌میوه مناسب با همه‌ی سلیقه‌ها تدارک دیده‌اند.

فرم کارکنان این رستوران معمولا شامل بلوز، کلاه و پیشبند سفید به همراه شلوار مشکی است.

 

رستوران لیما سنترال یکی از رستوران‌های مشهور دنیا

رستوران لیما سنترال یکی از رستوران‌های مشهور دنیا

رستوران سنترال که در لیست ۵۰ رستوران برتر ۲۰۲۲ رتبه‌ی دوم را کسب کرده است، به ‌دلیل سرو غذاهای خاص و محلی شهرت پیدا کرده است.

سنترال توسط یک زوج هنرمند و با استعداد اداره‌ می‌شود. البته آن‌ها بعد از چند سال همکاری با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج با طراحی و دیزاین زیبای بشقاب‌ها و همچنین استفاده از مواد اولیه خاص و بومی کشور پرو اقدام به پخت غذاهای معاصر این کشور می‌کنند.

در این رستوران از مواد اولیه سایر کشورها استفاده نمی‌شود و همین موضوع افراد زیادی را مشتاق به خوردن غذاهای لیما سنترال می‌کند.

فرم کارکنان معمولا شامل پیراهن، شلوار و یک پیشبند با رنگ مخالف لباس‌ها است.

 

رستوران بارسلونا اسپانیا

رستوران بارسلونا اسپانیا

رستوران Disfrutar یکی دیگر از رستورن‌های مشهور دنیا است که برای تجربه‌ی یکی از خوشمزه‌ترین غذاها و همچنین شگفت‌انگیزترین رستوران‌ها بهترین گزینه ‌است. از پرطرفدارترین غذاهای موجود در منوی آن می‌توان به پستوی چند کروی با پسته و مارماهی لطیف و پانچیو پر شده از خامه‌ترش و خاویار اشاره کرد.

برای تجربه‌ای شگفت‌انگیز یک میز دارای کشوهای مخفی طراحی شده که در حین غذاخوردن این کشوها باز می‌شوند و لقمه‌های خوشمزه را به مهمانان هدیه می‌دهند.

طراحی داخلی رستوران شامل تراس، سالن اصلی سفید رنگ که با لامپ‌های زیبا نورانی شده و یک اتاق خصوصی در آشپزخانه است.

کارکنان این مجموعه معمولا پیراهن و شلوار سفید به‌همراه روپوش رنگی به تن می‌کنند.

 

رستوران دیورکسو مادرید (Diverxo)

 

 رستوران دیورکسو مادرید (Diverxo)

علاوه‌ بر ظاهر زیبا و لوکس محیط داخلی رستوران دیورکسو، ظروف غذاخوری و دیزاین نهایی آن‌ها نیز کاملا لاکچری و مشتری‌پسند است. برای طبخ غذا در این رستوران از ادویه‌های قوی و معطر استفاده می‌شود.

۲ منو در این رستوران وجود دارد که بیشتر شامل غذاهای اروپایی، ترکیبی، اسپانیایی و رژیمی است. اما پرطرفدارترین سبک، غذاهای اسپانیایی این منو می‌باشد.

 

رستوران Pujol مکزیکوسیتی

 

رستوران Pujol مکزیکوسیتی

هدف سرآشپز از تاسیس این رستوران به ‌نمایش گذاشتن غذای مکزیکی و آشنایی افراد زیادی با آن بود. این فرد با استفاده از سبک‌های خاص آشپزی و ادویه‌های بی‌نظیر طرفداران زیادی پیدا کرد و امروزه به‌طور پی‌درپی در لیست ۵۰ رستوران برتر دنیا قرار می‌گیرد.

درکنار منوی متنوع پیشنهاد pujol نیز وجود دارد که شامل غذاهایی مثل کیمچی، تاکو کامپاچی، جلبک دریایی و آووکادو می‌باشد.

با نقل مکان این رستوران به حومه، اکنون فضای بیرونی سرسبز و محیط داخلی کاملا شیک و جذاب طراحی شده است. برای سرو غذا می‌توان از محیط بیرونی (پاسیو نیمه سرپوشیده) نیز استفاده کرد.

فرم لباس کارکنان pujol نیز مانند اکثر رستوران‌ها به رنگ سفید با پیشبندی با رنگ مختلف است.

 

رستوران های معروف دنیا

جمع‌بندی

رستوران‌های مشهور دنیا معمولا هر ساله، باتوجه به نوع پخت و طعم غذایی که دارند در یک لیست معتبر ارائه می‌شوند. البته این به معنی بی‌کیفیت بودن غذای سایر رستوران‌ها نیست. اما با ورود به این مکان‌ها دیگر نسبت به طعم و کیفیت غذا نگرانی نخواهید داشت.

در این لیست که طبق نظر سرآشپزان، کارشناسان و منتقدان زیادی تهیه می‌شود ۵۰ رستوران معرفی می‌شود. رستوران‌هایی مانند گرانیوم، لیما سنترال، دیورکسو و… در چند سال اخیر معمولا در این لیست قرار داشته و جزء بهترین رستوران‌های دنیا می‌باشند.

4 دیدگاه در “۵ رستوران مشهور دنیا را در مجله فرمپوش بشناسید

  1. مینا گفت:

    اگر بهترین رستوران‌های کرج و تهران هم معرفی کنید عالی میشه

    1. فرمپوش گفت:

      در آینده حتما مطالب و اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار میدیم

  2. فاطیما گفت:

    چه جالب ممنون از این مطلب جذاب

    1. فرمپوش گفت:

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *