لباس معروف سرآشپزان دنیا، توسط سرآشپز مشهور فرانسوی به نام ماری آنتوان کریم Marie-Antoine Carême شناخته می‌شود. ماری آنتوان در سال ۱۸۲۲، دو سرآشپز را با لباس ترسیم کرد تا ظاهر ایده‌آلی را برای هرکدام از آن‌ها به تصویر بکشد و حس حرفه‌ای بودن را در این صنعت القا کند. سرانجام در اواخر دهه ۱۸۰۰، یونیفرم‌های تمام سفید رایج شدند و هنوز هم خیلی از سرآشپزها، این ظاهر را حفظ کرده‌اند. امروزه معروف‌ترین برندهای لباس آشپزی دنیا وارد عرصه تولید بهترین لباس‌های آشپزی شده‌اند که نظم و مهارت سرآشپز را به نمایش می‌گذارند.

تاریخچه یونیفرم سرآشپزها و آشپزها

در قرون وسطی تنها پوشش برای جدا کردن یک آشپز، پیشندش بود. درواقع یک روپوش آشپزی سفید وجود داشت که با استفاده از آن نمیشد فرق بین سرآشپز، نانوا یا قصاب را تشخیص داد. به عبارت دیگر هرکسی که با موادغذایی سروکار داشت از پیشبند سفید استفاده می‌کرد. پیش‌تر گفتیم که سرآشپز معروف فرانسوی، خالق روپوش‌ و لباس‌های سرآشپز است. ماری آنتوان به دلایل مختلفی این لباس را در اوایل قرن نوزده به وجود آورد. دلیل اول این است که رنگ سفید نشان‌دهنده تمیزی است. به گفته ماری آنتوان، سرآشپز خوب، سرآشپزی است که بدون این‌که لباسش را لکه دار کند بتواند کارش را انجام بدهد. همچنین رنگ سفید بهترین رنگ برای مشاهده لک و کثیفی‌های روی یونیفرم است. از طرفی باعث می‌شود خطراتی مثل آلودگی و آلرژی‌ها کاهش پیدا کند. لکه‌ها به راحتی با مواد سفیدکننده پاک می‌شوند، بنابراین کثیفی ها دائمی نیستند. علاوه بر این رنگ سفید گرما را بازتاب می‌دهد و جذب نمی‌کند که این نکته یکی از مهم‌ترین موضوعات برای آشپزان است.

تاریخچه یونیفرم سرآشپزها

معروف ترین برندهای لباس آشپزی دنیا

بهترین برندهای لباس آشپزی دنیا امروز درحال فعالیت برای تولید باکیفیت‌ترین و مجهزترین روپوش‌ها و انواع لباس و لوازم آشپزی هستند. در این مطلب مشهورترین و باکیفیت‌ترین برندهای لباس آشپزی دنیا را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم که باهم به بررسی آن‌ها بپردازیم.

معرفی برند Chef Works

Chef Works سازنده معمولی و روتین لباس‎های آشپزی نیست. با شروعی که در دهه ۱۹۶۰ داشته است، توانسته در صنعت طراحی، توسعه و مدیریت برنامه‌های لباس‌های یکنواخت آشپزی در سراسر جهان پیشرو باشد. رسالت این برند ارائه محصولات جدید، خلاقانه و باکیفیت با قیمت‌های رقابتی به همراه ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت هر برنامه یکنواخت به همه مشتریان خود است. محصولاتی که توسط این شرکت تولید می شوند شامل: کت سرآشپز، شلوار، پیش‎بند، پیراهن، سرپوش، چاقو و کفش سرآشپز است. دیل گراس بنیانگذار Chef Works است که شرکتی پیشرو در زمینه پوشاک رستوران در جهان است و درحال حاضر در بیشتر از ۸۰ کشور دنیا نمایندگی دارد.

معرفی برند Chef Wear

پس از سال‌ها زحمت و تلاش‌های فراوان، امروزه Chefwear به یک نام نمادین و معروف در صنعت پوشاک سرآشپز تبدیل شده است و سبک‌های اصلی آن به یک خط کامل از لباس‌های خدمات غذایی تبدیل شده است. این برند گزینه‌های زیادی را برای ارائه دارد. برای مثال: کت سرآشپز، شلوار سرآشپز، و پیراهن سرآشپز گرفته تا انواع اکسسوری‌ها و پیش‌بند، از محصولات این شرکت هستند. Chef Wear با هر نوع کسب‌وکار خدمات غذایی، از جمله هتل‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ، رستوران‌های مستقل، مدارس آشپزی، خدمات غذایی شرکتی، خدمات غذایی دانشگاه، فروشگاه‌های مواد غذایی، کلوپ‌های کشور، کازینو، کشتی‌های کروز و برنامه‌های تلویزیونی کار می‌کنند.

معرفی برند Chef Wear

معرفی برند Bragard

یک رشته خانوادگی (Everyday Uniforms) از سال ۱۷۵۷، تخصص طراحی نسلی مونیکا، ژیل و بنجامین ال. براگارد را برای تهیه لباس‌های کلاسیک برای سرآشپزها، هتل‌ها و رستوران‌ها دور هم جمع کرد. رسالت اصلی یونیفرم‌های روزمره، ارائه طرح‌های باکیفیت، در دسترس و مقرون‌به‌صرفه برای صنعت، با تمرکز بر توجه به جزئیات و نوآوری برای درست کردن لباس‌هایی با راحتی و سبک بی‌نظیر است. خانواده براگارد همیشه در صنعت یکنواخت پیشرو بوده و سبک خلاقانه و پیشرفته را ارائه می‌کند و از پارچه‌های با کیفیت بسیار بالا استفاده می‌کند و اکنون براگارد با لباس‌های روزمره می‌تواند طرح‌هایی را از Atelier TB ارائه دهد و گزینه‌های طراحی مدرن و همچنین طرح‌های میراث MGB را در اختیار مشتریان قرار دهد. همه طرح‌های یونیفرم‌های روزمره که توسط براگارد طراحی و تولید می‌شود، از پیش‌بند گرفته تا هر لباس دیگری، با در نظر گرفتن عملی بودن طراحی شده‌اند و به شما کمک می‌کنند تا بدرخشید و بهترین باشید.

معرفی برند Bragard 1

معرفی برند Le Nouveau Chef’s

برند Le Nouveau Chef در سال ۱۹۸۶ در هلند تأسیس شد. از همان ابتدای تاسیس، این تجارت خانوادگی به سرآشپزها و سایر متخصصان صنعت غذا و … لباس‌های درجه یک ارائه می‌دهد. به عبارت دیگر برند Le Nouveau Chef دارای ۳۵ سال تخصص، نوآوری و تجربه در ایجاد تعادل بین سبک و عمل است. برند Worldchefs به عنوان شریک رسمی Le Nouveau Chef یک خط شخصی از لباس‌های Worldchefs با مواد ارگانیک و بازیافتی تولید می‌کند. ژاکت‌های سرآشپز آن‌ها در اروپا از پارچه اروپایی پایدار با کیفیت بالا، فیبر نوآورانه TENCEL با جذب رطوبت بالا و کاهش رشد باکتری‌ها ساخته شده‌اند.

معرفی برند Le Nouveau Chef’s

معرفی برند egochef

درواقع عشق و اشتیاق به لباس است که از سال ۱۷۸۶ نسل به نسل منتقل شده است. این تاریخ به اولین خیاطی‌ای که متعلق به خانواده راوازولو است، اشاره دارد. شرکت egochef یکی از بهترین برندهای لباس آشپزی دنیاست که تا دهه ۸۰ قرن گذشته در زمینه مطالعه و تحقق پوشاک حرفه‌ای برای صنعت، تخصص داشت. با ورود شرکای فعلی، برادران آندریا و لوئیجی آریگو راوازولو به جامعه، تجارت اصلی دو محیط نوآورانه را در بر گرفت: آشپزخانه و خط پزشکی. این فعالیت که در ابتدا به استان ترویزو مرتبط بود، امروز هیچ گونه حد و مرزی ندارد. به لطف نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های ارتباطی، این شرکت به بازار جهانی رسیده است. Egochef یک برند شناخته شده برای کیفیت محصولات، خدمات دقیق و نوآوری در مواد و راه‌حل‌های فنی است.

معرفی برند Blackwood Csreer Apparel

Blackwood Career Apparel توسط کریستین بلک‌وود در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد و بیش از ۳۰ سال است که لباس‌های باکیفیت و لباس سرآشپز را با تمرکز بر عملکرد و سبک تولید می‌کند. این برند تعهد محکمی به دنیای آشپزی داشته است. از خط اصلی آن از CHEF WEAR گرفته تا مجموعه‌ای قوی از لباس‌های حرفه‌ای، مواد و صنایع‌دستی منحصربه‌فرد، باکیفیت، خدمات استثنایی به مشتریان و توجه جدی به جزئیات، استاندارد بی‌نظیری در صنعت ایجاد کرده است که با عملکرد و خلاقیت افرادی که با آن‌ها کار می‌کنند مطابقت دارد. محصولات برند Blackwood Career Apparel در زمینه کت‌های سرآشپز و طراحی آن از طرح کلاسیک تا مد روز را شامل می‌شود. این برند لباس ها و لوازم جانبی را هم برای مردان و هم برای زنان تولید می‌کند.

معرفی برند Tilit

برند TILIT با هدف ارائه لباس‌های کار با طراحی ماهرانه، زیبا و فوق کاربردی شروع به کار کرد. الکس مک کری، یکی از بنیان‌گذاران، به عنوان یک آشپز کار حدودا ۱۸ سال احساس کرد که لباس او نشان‌دهنده غرور و ارزشی نیست که شغل حرفه‌ای او شایسته آن است. از طریق آزمایش‌های دقیق، همکاری‌های خلاقانه و تلاش فراوان، TILIT در پاییز ۲۰۱۲ خلق شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

معرفی برند Tilit

معرفی برند Hedley & Bennett

وقتی صحبت از کت‌های سرآشپز طراح به میان می‌آید، هدلی و بنت تلاش می‌کنند تا همه در آشپزخانه بهترین احساس را داشته باشند. جنس عالی و انعطاف‎پذیر بودن پارچه باعث شده که این برند طرفداران زیادی داشته باشد. این برند روی موادی سرمایه‌گذاری می‌کنند که شما را در آشپزخانه گرم، خنک نگه می‌دارد. اگرچه ممکن است قیمت لباس‌های آن کمی گران باشد، اما کیفیت بسیار بالا و دوخت عالی لباس‌ها به قدری مشهود هستند که حتی یک لحظه شما را از انجام کارتان باز نمی‌دارد.

معرفی برند Hedley & Bennett

معرفی برند Le Chef Uniforms

هدف این برند از تولید یونیفرم آشپزی، حفظ امنیت مردم و سیاره زمین است. آن‌ها بر ارائه بهترین کیفیت و قیمت تمرکز می‌کنند. از مزایای محصولات Le Chef می‎توان به پارچه‌های عالی و بادوام و دوخت‌های مقاوم، شستشوی آسان و بافت‌های مقاوم در برابر سفیدکننده‌ها اشاره کرد. این برند لباس‌های گارسون‎ها، کافه‌ها، کت و لباس سرآشپزها را تولید می‌کنند. همچنین مجموعه کلاسیکی دارند که هیچ‌وقت از مد نمی‎افتد. آن‌ها یونیفرم‌های سبک وزنی تولید می‌کنند که پارچه‌هایشان سریع خشک می‌شود و شما را همیشه خنک نگه می‌دارد.

معرفی برند Le Chef Uniforms

معرفی برند Lost Car Chef Apparel

کت‌های سرآشپز مردانه برند Lost Car Chef Apparel در رتبه دوم قرار دارند. این کت‌ها که اغلب تقلید می‌شوند و هیچوقت تکراری نمی‌شوند، تمایز شیکی دارند که در هیچ‌ جای دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. پارچه‌های برتر، لباس‌های پیچیده و تمام قابلیت‌هایی که می‌توانید به آن نیاز داشته باشید در این لباس جمع شده است. کت‌های سرآشپز زنانه Lost Car Chef Apparel، به‌طور خاصی برای یک بانوی سرآشپز که مانند یک رئیس در آشپزخانه حرکت می‌کنند طراحی شده‌اند. پارچه‌های براق و سیلوئت‌های جذاب، به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به شما حس برتری بدهند.

لباس برند Lost Car Chef Apparel

نتیجه گیری

لباس یونیفرم سرآشپز، نشان‌دهنده اصالت، مهارت و غرور سرآشپز است. امروزه برندهای متعددی در زمینه تولید وسایل و لباس‌های مرتبط با آشپزی فعالیت می‌کنند که نام بردیم. این برندهای لباس آشپزی دنیا از بهترین کیفیت در تهیه لباس و لوازم خود استفاده می‌کنند. همچنین اجزای مختلف یونیفرم سرآشپز را ذکر کردیم و توضیح دادیم. هرکدام از این اجزا، تکمیل‌کننده استایل شخصی سرآشپز است که باید حتما رعایت شود.

1 دیدگاه در “برندهای لباس آشپزی دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *